Announcement

Collapse
No announcement yet.

Melodifestivalbidragen 2009.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Melodifestivalbidragen 2009.

Ja så har de då tillkännagivit 2009 års Melodifestivalbidragen,lite skoj..Iaf för en sån som mig då..Å speciellt sen jag idag läste om betsons odds på vem som tar över efter Luuk..Då satte jag ju i halsen av förskräckelse..Så det här kändes liiite skoj då just idag . Oki jag veeeet,ni andra typ struntar i Melodifestivalen..Men jag tycker den är jätte skoj..än..

Bidrag 1: ”I got you” av Rodrigo Pencheff och Tobias Karlsson.

Bidrag 2: ”Stay the night” av Anders Hansson, Mårten Sandén,

Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund.
    – Alcazar är tillbaka. Härligt med gruppen i Melodifesitvalen igen, kommenterar aftonbladet.se:s utsände Tobbe Ek.

Bidrag 3: ”Love, love, love” Anders Hansson.

Bidrag 4: ”Show me heaven”

Bidrag 5: ”Med hjärtat fyllt av ljus” av Ingela ”Pling Forsman”, Bobby Ljunggren

Bidrag 6:

Bidrag 7: "What if?"

Bidrag 8: "Så vill stjärnorna" av Ingela Pling Forsman, Bobby Ljunggren och Marcos Ubeda.
    – Marcos har bland annat skrivit ”Never let it go”, men har inte tävlat i Melodifestivalen på några år, kommenterar Tobbe Ek.

Bidrag 9: "Människobarn" av Ingela Pling Forsman, Bobby Ljunggren och Henrik Wikström.
    – Verkar som den här trion varit väldigt lyckosam i år. Kul att Pling och Bobby funnit varann igen, de skrev ju både Jill Johnssons och Jan Johanssens båda vinnarlåtar i slutet av 90-talet. Nu förstärks de dessutom av producentfantomen Henke Wikström, säger Tobbe Ek.

Bidrag 10: "Never been here before" av Jennifer Brown och Peter Kvint.

Bidrag 11: "Tick tock" av Johan Nylander och Matti Alfonsetti.

Bidrag 12: "Killing me tenderly" av Amir Ali, Henrik Wikström, Tobbe Pettersen.

Bidrag 13: "Its my life" av Alexander Bard, Bobby Ljunggren, Oskar Holter.
    – Ska BWO tillbaka in i Melodifestivalen igen? Det verkade ju som att de aldrig ville vara med igen efter i våras, säger Tobbe Ek.

Bidrag 14: "Moving On" av Sarah Dawn Finer och Fredrik Kempe.

Bidrag 15: ”Hope and glory” av Fredrik Kempe, Måns Zelmerlöw och Henrik Wikström. Tobbe EK: – Zelmerlöw tillbaka i festivalen!

Bidrag 16: ”Higher” av Johan Fjelström, Johan Udd och Johan Becker.
    Tobbe Ek: – Ska gamla Fame Factory-Johan göra comeback?

Bidrag 17: ”You're not alone” av Fredrik Kempe, Alexander Bard och Anders Hansson. Tobbe Ek: – BWO Får fler låtar att välja mellan alltså. Här med gamla Alcazar-producenten.

Bidrag 18: ”Snälla snälla” av Caroline af Ugglas och Heniz Liljedahl
    Tobbe Ek: – Gamla parhästarna Caroline och Heniz hade nog så roligt 2006 att de vill vara med igen.

Bidrag 19: ”Här för mig själv” av Thomas G:son och Marcos Ubeda.

Bidrag 20: ”Jag ska slåss i dina kvarter” av Lasse Lindh.
    Tobbe Ek: – Det gick ju inte så bra för Lase Lindh i årets tävling, men nu ger han sig på ett andra försök alltså.

Bidrag 21: ”Du vinner över mig” av Tomas G:son.
    Tobbe Ek: – G:son fick inte med några låtar alls förra året, men nu har han totalt tre hittills. Kul!

Bidrag 22: ”Jag tror på oss” Lars Dille Didriksson, Martin Hedström och Ingela Pling Forsman.

Bidrag 23: ”Esta Noche” av Michael Xavier Barrazza, Jimmy Almgren och Adam Soleiman.

Bidrag 24: ”1000 miles” av Martin Jarl och David Stenmark.
    Tobbe Ek: – Martin Stenmarcks bror har fått med en låt. Han skrev ju också jättehiten ”Tusenmilakliv” tillsammans med sin mumera kända brorsa.

Bidrag 25: ”You're my world” av Emilia Rydberg och Fredrik Figge Bodström.Tobbe Ek: – ”Big big world”-Emilia är tillbaka!

Bidrag 26: ”The Queen” av Tony Nilsson och Henrik Jansson.
    Tobbe Ek: – Tony ligger bakom flera av Ola Svenssons största hits och även hans Melodifestivallåt i våras. Räkna med att Ola gör även den här låten!

Bidrag 27: ”Welcome to my life” av Samuel Waemö och Didrik Thott.

Bidrag 28: ”Den första kyssen” av Lina Eriksson och Mollgan B:son.
    Tobbe Ek: – Lina har skrivit låtar tillsammans med sin make Mårten Eriksson tidigare. De skrev bland annat Nordmans låt i våras men också låtar åt Jessica Andersson och Magnus Bäcklund under tidigare festivaler. Vem som döljer sig bakom den uppenbara pseudonymen Molgan B:son ska bli spännande att se...

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/m...icle3536768.ab

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
    Vickan Äger dessa:
    Marilyn Manson
    Stockholm
    Peta Wilson
    London
    Monaco
    Gil.Grissom

Sorry, you are not authorized to view this page

Unconfigured PHP Module

Collapse

Working...
X